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Night After Night 2012

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前回の素晴らしいライブの記憶もさほど風化していない冬の間のこと。UKが79年当時のJohn Wetton、Eddie Jobson、そしてなんとTerry Bozzioという編成で来日することが発表された。午前3時から並んでチケットをゲットし、ついに6月14日。その日は来た!

Last winter, not long after previous outstanding live show, Eddie Jobson stated that UK consists of 1979 personel; John Wetton, Eddie Jobson and hard-to-believe Terry Bozzio goes for tour named "Night After Night 2012" in summer  2012. I stood in line from 3AM to get the ticket. And at last, here comes the day...!

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川崎チッタデッラに入り…

Walking in Kawasaki La Cittadella (Italian style shopping mall) and...

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ついたぞ~!

Got here, Club Citta...!

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会場に入ると、去年と違ってステージには緞帳が下りている。しばらくして自分の参加しているバンド"Electric Sheep (II)"のドラマーChorryさん、キーボーディストRitchieさんと合流。きっと緞帳を下ろしているのは、Terry Bozzioのドデカいドラムセットを隠しておくためだろうとか話していた。そして19:30過ぎに、緞帳が上がって…

I found curtain was dropped, unlike the previous tour. Soon after I joined my bandmates, Chorry and Ritchie. Chorry is the drummer and Ritchie is the keyboard player of Electric Sheep that I play the bass. We talked about the curtain, that's for hiding Terry Bozzio's huge drumkit until the beginning of the show. Then, around 19:30, the curtain began to rise...

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で、出た~!

…と思う間もなくEddie登場。UKコールと拍手の中、例の分厚い和音を弾き始めた。

HERE IT COMES!

...There was no time to say it, soon Eddie walked onto the stage. In the applause and yell saying "UK! UK!", he began playing same old chords...

01-02. Alaska - Night After Night
去年よりもシンセサイザーの音色は太く響いていた。ヒンヤリとした和音の連続で、一気にUKの音世界に引き込まれていく。その合間にJohnとTerryが登場。Eddieの合図で激しい演奏に雪崩れ込んでいく。Time To Killにつながると思いきや高速アルペジオ。Night After Nightだ。Terryが笑顔で上体を揺らしながら、楽しそうに叩いているのがともかく印象に残った。そして、彼のドラムが今回のUKのサウンドをロックなものにしていた。
Compared to the last year's show, the tone of the software synth that mimicked CS-80 sounded fatter. When Eddie goes on with the chilly-like-Alaska-air chords, came John and Terry. Following Eddie's sign, they all rushed into intense play. Unexpectedly, it segued into Night After Night. Terry looked enjoying the performance with UK. He was smiling all the time, and rocking his body, and he was rocking the whole sound of UK!

03. Nothing To Lose
大好きな曲だが、今回はTerryがいてもコーラスはなしか…。あと、リード音のミックスが小さくて聴こえづらかったのが、ちょっと曲を台無しにしていて残念だった。
One of my favorite. Again, no helping vocals though Terry was in, this time... It's a shame! Also, lead synth had to be louder.

04. Thirty Years
Eddieがメンバーを紹介し、曲名を告げる。この曲のJohn Wettonの歌唱は見事で、ちょっと全盛期を思い出すような声だった。
Eddie introduced John and Terry, and title of this song. John's voice was so nice and slightly reminded me of it in his golden age.

05. Rendezvous 6:02
今回はバンドバージョン。イントロのEddieのアルペジオ一音一音に合わせて叩くTerryのマルチパーカッショニストっぷりが凄い!そしてJohnのベースとEddieの図太いリードシンセ。今回は大満足です!
This time, unlike before, this song was performed as band version. Holy cow! Terry syncs all the note of Eddie's arpeggio in the intro using so many kinds of percussion! And John's melodious bass and Eddie's fat lead synth, everything needed was there this time!

06. Carrying No Cross
トリッキーなピアノとドラムのキメは、練習する時間がなかったのかな…。
I guess they had no time to rehearse the tricky unison of piano and drums...

07. Eddie Jobson solo: Prelude w/SFX from TOS - Nostalgia - Violin solo with FX
毎回同じではあるけれど、それでもEddieの世界に引き込まれてしまう。自分の覚えてる限りでいうと、1曲目は"Theme Of Secrets"で使われていたピンポン玉の落下音っぽいシーケンスを鳴らしつつの、"Zinc - Green Album"からの"Prelude"、2曲目は同アルバム収録かつ、UKの79年ツアーでも演奏された"Nostalgia"、そしてエフェクトを掛けまくったノイジーなバイオリンのアドリブソロ。松脂の粉が煙となって立ち上り、幻想的な世界を作り出していた。
He's performed this medley so many times. But every time I get drawn in...! As I remember, the piano solo was Prelude, from his first solo album Zinc - Green Album.  It was followed by Nostalgia from the same album. Then the last one is noisy violin improvisation. The smoke of rosin powder was rising from the violin bow, it was so atmospheric.

08. Terry Bozzio solo
なんというかもう、圧倒されっぱなしであった…!生きているうちにいいものが観られてよかった。ありがたや~!…とかの感想しか書けない。ホントに凄かった。前任者のMarco Minnemannは巧すぎて面白くなかった。Terryは巧すぎるけどなんか人間味があって、とてもロックしている。それはソロを叩いても同じこと。大量のシンバル、ドラム、そしてパーカッションの類から飛び出す、サウンドのおもちゃ箱だ!…あ、まあまあ書けたか。
How marvelous! How astonishing! Thanks god I could see this in my lifetime! Equiped with a number of cymbals, drums, and also many kinds of percussion, Terry shot many trickey, percussive, and sometimes melodious licks like machine gun...! Compared to Terry, Marco Minnemann is as good as him but boring...

09. As Long As You Want Me Here
圧倒的なドラムソロに続いて、ローディーがTerryの巨大なドラムセットの前にデジタルピアノをセットする。そしてJohnとEdieが登場。デュオで1曲やるようだ。YouTubeではKing Crimsonの"Fallen Angel"をやっていたが…。Eddieが「これは小さいセットさ。大きなドラムセットの前のね」みたいな冗談をかまして曲紹介。「79年の日本ツアーのために僕たちは2つ新曲を作りました。その一つがこの曲です。これやるのは79年以来です」みたいなことを言ってたと思う。この曲を聴けたのは勿論嬉しかったのだけど、前回のRendezbous 6:02以上にバンドバージョンが恋しくなってしまう。
Following that astonishing drum solo, John and Eddie came back with a digital piano. I knew that they performed King Crimson's Fallen Angel in last US tour. "This is the smaller set," said Eddie. "Smaller set in front of the huge drum set." Some of audience gave a giggle. As I remember, he introduced this song like this. "For 1979's tour in Japan, we wrote two songs. This is one of them. This is the first time to play since 1979." I was very happy to see them play this song, but I miss the band version more than when they performed Rendezvous 6:02 as duo version last year.

10. Danger Money
この曲もコーラスがないと寂しい。というか、この曲を一人で歌うJohn Wettonは最高に可哀想だ。去年同様Johnは"Red"風のベースセクションをEddieのシンセサイザーに任せている。しかしTerryは余裕でこの複雑な譜割にシンバルを合わせているのが笑える。
How sad! John had to sing this alone again..! In the middle section like one of King Crimson's Red, again John let Eddie to play the bass on his synth. But Terry again followed each note of this complicated line on cymbals. It was hilarious...

11-13. In The Dead Of Night - By The Light Of Day - Presto Vivace And Reprise
3人バージョンのこの曲を観られたのは良かったってのとやっぱTerryのドラムが最高だったってこと以外にはあんまり書くことはないかな。僕は3人UKの方が4人UKより好きだけど、この3曲はスタジオ版が好きみたいだ。John Wettonの足元にペダルベースがないのを特に残念に思う曲でもある。
I was happy to see the trio-UK performing this trilogy, and Terry's drumming was outstanding. But talking about the three songs, I prefer the studio version performed by original qualtet-UK. Also, it's a shame that John Wetton didn't play the bass pedals. Talking about lack of bass pedals, in these ones I feel it the most.

14. Caesar's Palace Blues
本編が終わり、3人は一旦ステージを去る。アンコールを求めるUKコールに応えて戻ってきて演奏したのはこの曲。何度聴いても飽きない名曲だ!ところで、何か肝心な曲を忘れていないかい?もちろん最後じゃないよね?
Main set got through and the three left the stage, but soon they came back in the yell crying for more. Eddie took the violin and they began to play this song. I know John Wetton played stratocaster with Mu-Tron octave divider on this song in 1979's tour. But He played the bass just like last year's show. Terry's drumming was so driving. I never get tired of this masterpiece! "Hey, of course you'll play that song next, huh?"

15. The Only Thing She Needs
この曲はUKで一番好きなんだ!今回は余計なギターソロもなく、ただただひたすらカッコいい。3人の魅力が一番堪能できるこの曲をラストに持ってくるとは嬉しいじゃないか!
THIS IS THE BEST SONG OF UK FOR ME! This time, I was happy to see John playing the lead bass in the intro section. And also, to see Terry mistakng the second tricky unison. He easily came back in the beat with embarrassed smile and went on with enjoying playing. That was when I felt the happiest because they looked a REAL BAND. I wanna see the three playing as UK again and am looking forward to their new material.

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コメント

July 17, 2008
www.bakerloo2.websitetoolbox.com/post?id=2845533&trail=15

Some very cool news today for John Wetton fans in the Far East. John's famous '65 Fender Jazz bass is headed to its new home at the Hard Rock Cafe in Yokohama, Japan. This is the bass John has played since his days with King Crimson. No doubt fans will recognize it from the videos for UK's Nothing to Lose and Asia's Heat of the Moment.

投稿: 福田幸夫 | 2012年7月 7日 (土) 17時04分

Hello, Fukuda-san!

Cool! Thank you for letting me know it that we can see JW's black Jazz Bass in Japan. I'm going there to see it soon!

UK's performance was so nice this time. They really touched me. If EJ and TB sang harmonic lines it was perfect, what a pity...!

And it's hilarious that JW is getting better at saying legendary Japanese greeting "KIMI-TACHI SAIKO DAYO" in a proud smile, what do you say? :-)

投稿: Ken (administrator) | 2012年7月 9日 (月) 13時36分

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